CORE

Funkčný tréning

Pri tomto type tréningu ide o funkčné posilnenie celej skupiny svalov tvoriacej stred tela – hlbokého stabilizačného systému.

REZERVUJ SI MIESTO NA TRÉNINGU

Hlboký stabilizačný systém (HSS) alebo “CORE“ (po anglicky – jadro) je tvorený svalmi, ktoré zabezpečujú stabilitu chrbtice, správne držanie tela a správne nastavenie jednotlivých pohybových segmentov voči sebe navzájom.

HSS ovplyvňuje dynamické pohyby, ale aj statické držanie tela v rôznych polohách. Posilnením týchto svalov sa zvýši sila, stabilita a pohyblivosť jednotlivých segmentov tela. Zlepší sa  ekonomizácia všetkých pohybov – či už v bežnom živote alebo v tréningovom procese.

Keď sú povrchové svaly výrazne silnejšie ako tie vnútorné, dochádza k svalovej dysbalancii a tá môže byť sprevádzaná bolesťami driekovej a krčnej chrbtice, ale aj ramien, bedrových kĺbov alebo kolien. Neexistuje pohyb hornými alebo dolnými končatinami bez spevnenia (stabilizácie) trupu ako celku.

Posilnením stredu tela sa odľahčí často preťažovaná drieková časť chrbtice, zlepší sa dychový stereotyp a spevnia sa svaly panvového dna.

Bez funkčného a silného stredu tela nedokážete bezchybne a bezpečne vykonať napríklad drep, mŕtvy ťah, ale ani obyčajný bicepsový zdvih v stoji.

Pri cvičení sa využívajú napríklad aj fitlopty, balančné pomôcky, Slam Balls, Kettlebells a Slosh Pipe.

Súčasťou hlbokého stabilizačného systému sú tieto svaly:

  • bránica
  • priečny brušný sval
  • vnútorné šikmé brušné svaly
  • panvové dno
  • hlboké svalstvo chrbtice.

Rozpis tréningov CORE nájdeš v sekcii rozvrh a cenu za tréning v sekcii cenník.

REZERVUJ SI MIESTO NA TRÉNINGU