HIIT

Intervalový tréning

High Intensity Interval Training = vysoko intenzívny intervalový tréning – je  cvičenie založené na opakovaní krátkych intervalov s maximálnou intenzitou cvičenia, ktoré sa striedajú s intervalmi oddychu alebo intervalmi s veľmi nízkou intenzitou.

Je to tréning, ktorý ma veľa pozitív, preto je v poslednej dobe stále viac a viac populárnejší. Cvičí sa formou kruhového tréningu a cvičenie je zamerané na kompletné precvičenie celého tela.

Intervalový tréning stačí cvičiť dva-tri krát do týždňa. Už 15 – 20 minút trvajúce intervalové cvičenie prináša veľké výhody – zvyšuje sa kľudový metabolizmus až na 24 hodín po tréningu, to znamená, že sa efektívne spaľuje telesný tuk, zvyšuje sa svalový tonus, zlepšuje sa kvalita pokožky a zlepšuje sa kondícia. Výkonnosť a aeróbna kapacita sa  zvyšuje omnoho efektívnejšie, ako pri vytrvalostných cvičeniach.

Ďaľším benefitom je nárast energie a aj činnosti libida a zvyšuje sa aj produkcia rastového hormónu – hormónu mladosti a vitality, ktorý je veľmi dôležitý pre kvalitnú regeneráciu aj budovanie svalovej hmoty a takisto veľmi dôležitý pre udržanie celkového zdravia.

Vytrvalostné cvičenia tento efekt nemajú a aj napriek tomu ich mnohí ľudia stále považujú za najviac účinné.

Vysoko intenzívny tréning je určený pre všetkých – pre výkonnostných aj rekreačných športovcov, ale aj pre začiatočníkov. Najmä začiatočníci vďaka nemu pocítia rýchly nárast kondície.

Rozpis tréningov HIIT nájdeš v sekcii rozvrh a cenu za tréning v sekcii cenník.